Rasprodaje se imovina Varaždin-busa

Varaždin, 18. studenoga 2010. godine; Danas je na Trgovačkom sudu u Varaždinu održano ispitno i izvještajno ročište u stečajnom postupku nad „Varaždin-bus" d.o.o.

Na prijedlog radnika, odlukom Trgovačkog suda u Varaždinu od 31. kolovoza 2010. godine, otvoren je stečaj nad tvrtkom „Varaždin-bus" koja se bavila prijevozom putnika u gradu Varaždinu. Neposredan povod za predlaganje stečaja bilo je dugovanje plaća za svibanj, lipanj i srpanj, te neisplata obveza na ime duga za prekovremeni i noćni rad.

U trenutku otvaranja stečaja bilo je zaposleno 29 radnika. Stečajni upravitelj Velimir Slamar otkazao je 27 ugovora o radu, a uz suglasnost stečajne sutkinje zadržao je dvoje. Na trošak stečajne mase, otpušteni radnici dobili su plaću za rujan i dio listopada, koliko im je trajao otkazni rok. Više od polovice otpuštenih radnika privremeno su zaposleni u Autobusnom prometu d.d u stečaju, na poslovima koje su obavljali u Varaždin-busu.

Na današnjoj raspravi pokazalo se da Varaždin-bus duguje vjerovnicima oko dva i pol milijuna kuna od čega skoro polovica duga otpada na potraživanja radnika. Između ostalih vjerovnika najviše potražuju Ministarstvo financija - Porezna uprava, Hypo leasing Kroatien d.o.o. iz Zagreba, Euro Petrol d.o.o. Rijeka, te Auto servisni centar Varaždin d.d.

Od imovine „Varaždin-bus" nema gotovo ništa, pa se, zbog te činjenice, vjerovnici ne mogu nadati naplati svojih potraživanja. Imovina se sastoji od dva neupotrebljiva autobusa, tri kontejnera s nadstrešnicom na kolodvoru, nešto malo uredskog namještaja i novčana potraživanja od cca pola milijuna kuna koja će se možda polovično naplatiti. Stečajni upravitelj dobio je odobrenje od suda i vjerovnika da odmah pristupi prodaji imovine stečajnog dužnika.

Dakle, ništa novo ni iznenađujuće, iako je sindikat od samog početka upozoravao na čitav niz nepravilnosti u poslovanju Varaždin-busa. Osim Državnog inspektorata- Inspekcije rada, nitko nije htio reagirati. Na temelju podataka s kojima raspolažemo čini nam se da Varaždin-bus nije bila „tvrtka kapitala" već „tvrtka kriminala". Zbog takvih saznanja namjeravamo se obratiti „institucijama sistema" pa neka one odrade svoj posao.

Posebno smo upozoravali Grad Varaždin, koji je Varaždin-busu dodijelio koncesiju za obavljanje javnog prijevoza putnika, te istom davao i mjesečnu subvenciju u iznosu od 42.000,00 kuna. No, iz Grada je uvijek dolazio odgovor da je najbolje kada se komunalna djelatnost (gradski prijevoz putnika) dodjeli privatnom poduzetniku (Željku Krajanu i/ili grupi Zovko)! Prema nekim izjavama gradski oci namjeravaju ponoviti grešku i putem javnog natječaja pronaći novog privatnog oduzetnika koji će brinuti o javnom interesu kroz svoj privatni džep.