Varaždin bus - održan skup radnika

Varaždin, 10. srpnja 2010. godine, Na zahtjev Regionalnog industrijskog sindikata održan je Skup radnika zaposlenih u Varaždin-bus d.o.o. O skupu piše Julijana Marčec, novinarka Večernjeg lista; foto:Marko Jurinec, PIXSELL

Ova agonija mora završiti, kad je tvrtki išlo dobro radnike nitko ništa nije pitao, sada kad je tvrtka u problemima, uprava traži da podijelimo teret - ogorčeni su radnici Varaždinbusa koji su zatražili sastanak s direktorom jer nisu dobili plaću za svibanj.

Nakon sastanka, radnicima nije ništa lakše, jer iako je direktor Frane Krišto rekao da će do kraja tjedna isplatiti plaće za svibanj, upozorio je da je tvrtka u prvih pet mjeseci poslovala s gubitkom od oko 500.000 kuna te da za lipanjske plaće novca nema.

- Situacija je teška, ako nam ne pomogne Grad ili nas AP u stečaju ne uzme u najam, od idućeg ponedjeljka 19. srpnja više nećemo voziti - kaže Krišto. Dodaje da su pregovori s čelnim ljudima Grada i tvrtkom AP u stečaju u tijeku, te da će ovoga petka imati sastanak na kojem bi trebali donijeti konačno rješenje. Da se pregovara i da neka rješenja postoje, ali i da ih neće biti prije 1. kolovoza potvrdio je i Siniša Miličić, predstavnik sindikata.

- Pregovori s tvrtkom AP u stečaju traju, no zasad se ne nazire konačno rješenje - kaže Miličić. No, ako AP u stečaju uzme Varaždinbus u najam, dio će vozača autobusa, od njih 27, ipak morati na Zavod za zapošljavanje. Idealno bi bilo kad bi neka od gradskih komunalnih tvrtki preuzela Varaždinbus, smatra Miličić, jer sve dok je koncesija u rukama privatnih poduzetnika kojima je jedini interes brza zarada, koje u javnom gradskom prijevozu nema, ova će tvrtka biti u problemima odnosno brzo će u stečaj ili likvidaciju.

- Rješenja postoje, primjerice u slovenskom gradu Velenju, gradski prijevoz besplatan je i građanima i turistima, pa bi svakako čelni ljudi Grada trebali proučiti njihov model i odlučiti može li se on primijeniti u Varaždinu - ističe Miličić. Vozači autobusa zasad su strpljivi i svjesni da štrajk ni njima ni tvrtki ne odgovara, jer ovako vozeći na gradskim linijama barem prodajom karata zarade za hladni pogon tvrtke odnosno za gorivo. Do kraja tjedna će na gradskim linijama prevoziti Varaždince i strpljivo čekati sastanak u petak.