Varaždin, 06. kolovoza 2010.
Od trideset radnika Varaždin-busa svaki treći dobit će otkaz, odlučio je direktor Frano Krišto. S prvim radnim danom mjeseca kolovoza, na kućne adrese vozača, počele su stizati odluke o redovnom - poslovno uvjetovanom otkazu ugovora o radu.
U obrazloženju otkaza navodi se da je zbog prestanka obavljanja prijevoza putnika na području Varaždinske županije, kao i značajnog pada broja putnika u gradskom prijevozu prepolovljen prihod. Kako je prijevoz putnika jedina djelatnost kojom se bavi, poslodavac nije u mogućnosti zaposliti radnika na drugim poslovima. Direktor Krišto dalje navodi da je prilikom donošenja odluke o otkazu uzeo u obzir socijalne aspekte, starost vozača i obveze uzdržavanja. Radnicima je priznato pravo na otkazni rok i otpremninu sukladno odredbama Zakona o radu.
Iako se na prvi pogled čini da je poslodavac postupio korektno, poštujući sve zakonske obaveze, u Regionalnom industrijskom sindikatu ocjenjujemo da to ipak nije tako. Naime, iz pouzdanih izvora procurila je vijest da je spisak radnika, kojima se otkazuje ugovor o radu, napravljen u Autobusom prometu d.d. u stečaju iz Varaždina. U posljednje vrijeme govori se da će upravo ta tvrtka u stečaju od Varaždin-busa preuzeti poslove, desetak mini buseva i petnaestak vozača. Navodno je Autobusni promet uvjetovao odabir vozača na način da ne žele prihvatiti one koji su članovi sindikata, odnosno one vozače koji su svoja prava od Varaždin-busa pokušali ostvariti putem sudske tužbe.
Da bi u takvim nagađanjima zaista moglo biti istine govori i činjenica da poslodavac nikada nije dostavio ni jedan dokument iz kojeg bi se moglo iščitati opravdanost razloga za otkazivanje ugovora o radu tolikom broju vozača. Iako je direktor Krišto oduvijek tvrdio da je poslovanje Varaždin-bus izrazito teško, te da se isto trgovačko društvo nalazi u velikim financijskim problemima, sindikat je došao u posjed dokumenata iz koji je razvidno da je Varaždin-bus ostvario, na broj radnika, visoku dobit i to 1.966.704 kune u 2008. godini te 963.228 kuna u 2009. godini. Te da je poslodavac donio odluku o raspodjeli dobiti iz 2009. godine na temelju koje će se vlasniku isplatiti 300.000,00 kuna. Isto tako, kao čista formalnost može se ocijeniti uzimanje u obzir socijalnih aspekata, starost i obveze uzdržavanja. Naime, prvi vozač koji je na kućnu adresu primio odluku o otkazu, po stažu u Varaždin-busu, je jedan od najstarijih vozača, a ima i obvezu uzdržavanja troje malodobne djece. Otkaza nisu pošteđeni ni sindikalni povjerenik ni povjerenik radnika za zaštitu na radu. Ovaj potonji u Varaždin-busu vozi od srpnja 2006. godine, odnosno prvog dana od uvođenja varaždinskog gradskog prijevoza.
Regionalni industrijski sindikat protivi se otkazima i načinu na koji se provodi postupak otkazivanja, te će učiniti sve da se odluka poslodavca poništi.